×
Blog

Czy pączki można wrzucić w koszty firmy?

W Tłusty Czwartek zamawiasz do biura słodkości i pojawia się myśl – czy pączki mogą być kosztem? Jakie warunki powinny być wtedy spełnione, żeby wrzucić pączki w koszty firmy? Wyjaśniamy możliwie najkrócej.

 

Pączki w kosztach firmy – podstawa prawna

“Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (…).” Dz.U.2022.2647 Art. 22.

Pączki dla pracowników – TAK

Zakup pączków dla pracowników jest wydatkiem o charakterze motywacyjno-integracyjnym. Jego celem jest poprawa atmosfery, zwiększenie efektywności pracy i integracja zespołu.

W tym przypadku warunek zachowania lub zabezpieczenia przychodu zostaje spełniony.

Pączki dla klientów  – to zależy

Jeśli pączkami zamierzasz częstować klientów,  sprawa się komplikuje.

Urząd Skarbowy może (lecz nie musi) uznać wydatek za koszty tzw. reprezentacji, jeśli nosi znamiona wystawności lub okazałości.

A wydatki o charakterze reprezentacyjnym nie mogą być kosztem uzyskania przychodów.

Co należy zrobić, by wrzucić pączki w koszty?

  1. Udokumentuj ich zakup;
  2. Uzasadnij poniesione wydatki jako służące uzyskaniu lub zabezpieczeniu przychodu.

Życzymy smacznego!