×

Biuro rachunkowe

Obsługa oddziałów firm zagranicznych

Obsługa polskich oddziałów firm zagranicznych

Wpis do KRS to dopiero początek nowego rozdziału rozszerzenia działalności firmy na Polskę. Tutejsze realia mogą pod wieloma względami zaskoczyć zagranicznych przedsiębiorców. Co więcej, polskie oddziały zagranicznych firm zostały obwarowane szeregiem wymogów podatkowych, prawnych i administracyjnych. Ale bez obaw – tu wkraczają do akcji nasi specjaliści. Powierzając obsługę polskiego oddziału swojej firmy Teamowi z Chandon Waller, zyskujesz:

  • pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy prawnej działalności,
  • rzetelnie prowadzone księgi rachunkowe,
  • doradztwo podatkowe,
  • pomoc w sprawach formalnych związanych z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Głównym Urzędem Statystycznym,
  • reprezentację przed urzędami,
  • outsourcing kadr i płac,
  • pełne wsparcie na każdym etapie współpracy,
  • pełni zautomatyzowane procesy obiegu dokumentów,
  • zabezpieczone dane na własnych serwerach.

Nie musisz brnąć przez gąszcz przepisów, aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku. Nie musisz też śledzić wszelkich zmian w prawie. W Chandon Waller & Partners stale trzymamy rękę na pulsie, informujemy Cię o bieżącej sytuacji oraz dbamy o rzetelne, terminowe działania (rozliczenia, sprawozdania, deklaracje podatkowe, dokumenty administracyjne). W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości – eksperci z wiedzą i wieloletnim doświadczeniem pozostają do Twojej dyspozycji.

 

Filia w Polsce – outsourcing księgowości i kadr

Lokując outsourcing księgowości i kadr w Chandon Waller & Partner, możesz wybrać wygodny dla Ciebie zakres współpracy. Jesteśmy doświadczeni w pracy zdalnej i posiadamy do tego niezbędne zaplecze IT.  Nasze biuro znajduje się w Krakowie, jednak nie ma konieczności regularnych spotkań. To Ty decydujesz o formie i częstotliwości kontaktu z nami. Naszą domeną jest czuwać nad tym, aby Twoja firma w terminie wywiązała się z nałożonych na nią obowiązków pracodawcy: podatkowych, prawnych i administracyjnych, a pracownicy nie mieli wątpliwości czy ich wynagrodzenie jest dobrze rozliczone. Aby usprawnić przepływ informacji i dokumentów, wdrożyliśmy nowoczesne narzędzia, do których nasi Klienci mają całodobowy dostęp np. do składania wniosków  urlopowych czy planowania pracy zdalnej. Automatyzujemy większość działań, stawiając jednocześnie na przyjazną komunikację.

 

Jak prowadzić zagraniczny oddział firmy w Polsce – najczęstsze pytania

  1. Przepisom którego kraju podlega polska filia zagranicznej firmy?

Polska filia zagranicznej firmy podlega władzom w Polsce oraz polskim przepisom podatkowym, rachunkowym, prawu pracy, ochronie danych osobowych i szeregowi innych regulacji. Oddział składa zeznania podatkowe i raporty finansowe w Polsce.

 

  1. Jak zarejestrować oddział firmy w Polsce?

Filię zagranicznej firmy należy zarejestrować w Krajowym Rejestrze Sądowym. Wymagane dokumenty zależą od kraju, z którego pochodzi macierzysta firma. Najczęściej są to:

  • odpis z rejestru handlowego firmy zagranicznej,
  • akt założycielski filii,
  • oświadczenie o powołaniu kierownika filii,
  • dokumenty potwierdzające reprezentowanie firmy w Polsce przez kierownika filii,
  • tłumaczenie dokumentów na język polski.

 

  1. Ile kosztuje rejestracja firmy w Polsce?

Koszt rejestracji zależy głównie od:

  • kosztów tłumaczeń dokumentów,
  • kraju firmy macierzystej,
  • kosztów usług notarialnych,
  • formy prawnej.

Samo wpisanie oddziału firmy do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) kosztuje 500 zł.

Zainteresowała Cię oferta Obsługa oddziałów firm zagranicznych?